STRATEGIE
Wat is corporate culture?
Waarom is het belangrijk?
Hoe inzetten als strategie?
KENNIS
leerrijke artikels
overzichtelijke dossiers
inspirerende boeken
downloads & links
Strategie – Kennis – Inspiratie
Deze website bundelt informatie uit actualiteit, trendrapporten, wetenschappelijke onderzoeken, boeken, artikels, whitepapers… en inspireert met verrassende inzichten, opinies en spraakmakende cases…
Corporate culture geeft event meer effect
Als een event of communicatie aansluit bij de corporate culture, heeft het meer impact. Medewerkers worden enthousiast. Stakeholders zien dat het plaatje klopt. Het event bruist. Zo komt de cultuur tot leven. Tom Bellens, CEO van Push To Talk, legt in een interview met Eventplanner TV uit waarom hij corporate culture inzet als een strategische tool.
Read moreWat is corporate culture?
Een cultuur gaat om opvattingen, waarden en normen die als vanzelfsprekend worden gedeeld, gevolgd en aangevoeld. De cultuur uit zich in zichtbaar gedrag. Wat mensen doen én laten. Hoe ze zich kleden. Hoe ze met elkaar omgaan en communiceren. Alles wat er in praktijk gebeurt. Of niet gebeurt. De cultuur zorgt voor energie, passie en emotie.
Read moreEducam versterkt cultuur met events
Push To Talk organiseerde workshops rond de gewenste cultuur in de aanloop van events voor Educam. De uitdagingen in de autosector zijn groot. Visies botsten. Ideeën rijpten. Het resultaat was een inspirerende gedragen missie en visie. Vol vuur inspireerden de managers het publiek. Educam is nu klaar voor een mooie toekomst.
Read moreWaarom deze website?
De website www.coporateculture.be levert kennis en inspiratie over de strategische meerwaarde van corporate culture voor bedrijven, organisaties en overheden.
Laat u inspireren
Een cultuur die doorleeft in de strategie en het leiderschap van een organisatie zorgt voor betere resultaten, creëert meerwaarde en helpt een organisatie overleven, wanneer de strategie faalt.
De website www.coporateculture.be is een kennis- en inspiratiebron om de corporate culture en organisatiestrategie beter op elkaar af te stemmen. De site bundelt informatie uit actualiteit, trendrapporten, wetenschappelijke onderzoeken, boeken, artikels, whitepapers… en inspireert met verrassende inzichten, opinies en spraakmakende cases…
De website richt zich tot iedereen die geboeid is door de cultuur die echt leeft in organisaties: CEO’s, academici, beleidsmakers, eventmanagers, communicatiemanagers, marketeers, HR-professionals, studenten…
Wie staat in voor de inhoud van corporateculture.be?
Tom Bellens is initiatiefnemer van deze website. Hij gelooft dat een inspirerende corporate culture een enorme meerwaarde betekent voor bedrijven, organisaties en overheden. Als iedereen de opvattingen, waarden en normen deelt, is het voor iedereen vanzelfsprekend wat moet gebeuren. Uw organisatie spreekt met één stem. De communicatie is geloofwaardig en authentiek. U bereikt uw doel.
Tom Bellens is CEO en communicatiestrateeg van het event- en communicatiebureau Push To Talk. Meer en meer benadert hij events en communicatie vanuit de corporate culture die echt leeft binnen een organisatie. De cultuur vormt de sleutel om de strategie van de klant te versterken. Authentieke verhalen en echte emoties vertaalt Tom in live experiences en live communication. Zo ontstaan kansen voor de toekomst.
Als ondernemer en docent Event- en Projectmanagement aan de Karel de Grote Hogeschool heeft Tom Bellens het concept corporate culture als communicatiestrategie onderbouwd met wetenschappelijke inzichten, onderzoeksresultaten en praktijkvoorbeelden. Deze kennis wil hij delen met studenten en bedrijven. Want een event is zoveel meer dan een leuk feestje. Een rebranding meer dan een visitekaartje. Met deze website wil Tom een bijdrage leveren om de sector te professionaliseren en bedrijven een stevige basis bieden voor een succesvolle toekomst in turbulente tijden.

Tom Bellens
CEO
Owner & Founding partner
Push To Talk

Christine Jacobs
Copywriter
Webredacteur
Corporate Culture

Uw artikel op deze website?
CONTACTEER ONZE REDACTIEDeel uw kennis over corporate culture
En bezorg uw informatie aan onze webredactie.
Het kan gaan om:
• een boeiend boek
• een interessant onderzoek
• een artikel of opiniestuk
• een inspirerende case
• een webinar
• een congres, workshop of seminarie
• …
Wij beoordelen of de informatie past binnen de site en binnen welke rubriek. Artikels die in dezelfde vorm al elders zijn verschenen, komen niet in aanmerking. U levert de informatie gratis aan en wij plaatsen deze gratis op de site met vermelding van auteur en organisatie. Uiteraard bent en blijft u de rechtmatige eigenaar van de informatie.